Кабінет хімії

Кабінет хімії 
Настасівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Завідувач Гайдук Дмитро Володимирович


Мета, завдання та принципи роботи кабінету
Уся робота кабінету хімії проводиться відповідно до плану роботи школи і сприяє реалізації науково-методичної проблеми - "Широке використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі ".
Мета роботи кабінету хімії полягає у створенні умом для забезпечен­ня якісної хімічної освіти учнів, формуванні сучасної компетентної осо­бистості випускника, здатного до самостійної творчої діяльності та застосу­вання набутих знань з основ хімії у житті.
Основні завдання кабінету хімії:
·        формування компетентного, конкурентоспроможного, успішного школяра - майбутнього науковця, фахівця-професіонала зі сформо­ваними предметними компетенціями на уроках, під час організації позакласної та науково-дослідницької роботи з учнями;
·        розвиток інтелектуального потенціалу особистості на уроках хімії та в позакласній роботі;
·        забезпечення використання вчителем хімії сучасних інноваційних, інформаційно-комунікаційних технологій навчання;
·        поповнення матеріально-технічної бази, науково-методичної та фа­хової літератури, комп'ютерного забезпечення кабінету.
За основу діяльності кабінету взято такі принципи: науковості, сис­темності, логічності, послідовності, доступності, природовідповідності, на­очності, практичності, перспективності, здоров'язбереження, успішності.
Сучасний вигляд та обладнання кабінету хімії
Сучасний кабінет хімії має простору й затишну класну та лаборантську кімнати, інтер'єр яких вдало поєднують меблі та світлий фон стін, зелений куточок та квіти на підвіконні.
Класна кімната оснащена відповідними меблями, в ній створено ком­фортні умови як для учнів, так і для вчителя.
Робочі місця для учнів обладнані двомісними учнівськими столами.

Робоче місце вчителя обладнано демонстраційним столом на підвищен­ні.
У кабінеті розміщується класна (аудиторна) дошка на п'ять робочих площ у розгорнутому або складеному вигляді.
У класній кімнаті вмонтовано спеціальну шафу для таблиць, які систе­матизовано відповідно до програмного використання на уроках.
До робочого місця вчителя входить також витяжна шафа. Кабінет оснащено комп'ютером.













До мультимедійного комплексу входять: програмне забезпечення, реко­мендоване Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.
Оформлення кабінету хімії
На вхідних дверях є табличка з написом "Кабінет хімії".
 У кабінеті оформлено постійну експозицію. До неї входять:
Ø державна символіка;
Ø інструкція з безпеки праці та пожежної безпеки, правила роботи в кабінеті;
Ø портрети видатних учених-хіміків;
Ø класифікація неорганічних речовин;
Ø таблиця періодичної системи хімічних елементів Д. Менделєєва;
Ø електрохімічний ряд напруг металів;
Ø таблиця розчинності солей, основ і кислот;
Ø критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з хімії.










До змінної експозиції входять:
v  виставка кращих учнівських робіт;
v орієнтовні завдання тематичного оцінювання, підсумкової держав­ної атестації, зовнішнього незалежного оцінювання;
v додаткова інформація до навчальної програми;
v краєзнавчі матеріали;
v результати експериментальної та дослідницької роботи учнів;
v завдання та результати учнівських олімпіад, конкурсів, турнірів тощо.
Матеріали експозицій оновлюються при переході до вивчення нової теми.
Обладнання лабораторного приміщення
Лабораторне приміщення обладнано шафами для зберігання приладів та лабораторного посуду, приладів і навчально-наочних посібників для занять; сейфом для зберігання хімічних реактивів, рукомийником, лабораторним столом для підготовки дослідів, столам для роботи  вчителя та лаборанта; пристроями для миття та сушіння посуду і дистиля­тором.

У секційних шафах кабінетів демонструються прилади, колекції, муля­жі тощо. Кабінет забезпечений настінним термометром.
Хімічний посуд зберігається у лабораторному приміщенні, розташову­ється окремо залежно від розміру, виду і матеріалу (пластмаса, скло, метал), з якого він виготовлений. Посуд для збереження реактивів має етикетки з чітким і яскравим написом їх назви. Хімічні реактиви зберігаються та розміщуються залежно від їхніх властивостей - за групами. На посуді з отруйними речовинами є етикетка з написом "Отрута", з горючими - етикетка з написом червоного кольору та знаком оклику - "Вогненебезпечно!"
Місця зберігання засобів навчання нумерують і позначають назвами на етикетках, що заносять до інвентарної книги. Всі матеріальні цінності кабі­нету обліковують в інвентарній книзі встановленого зразка, яка прошнуро­вана, пронумерована та скріплена печаткою. Матеріальні об’єкти (предмети) і матеріали, що їх витрачають у процесі роботи (хімічні реактиви, посуд, мінеральні добрива тощо), заносять до матеріальної книги,
Кабінет хімії забезпечений аптечкою з набором медикаментів і матері­алів для надання першої медичної допомоги, первинними засобами поже­жогасіння відповідно до Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України.

 Навчально-методичне забезпечення
Навчально-методичне забезпечення кабінету хімії складається з на­вчальних програм, підручників, навчальних та методичних посібників з хі­мії, зразків навчально-наочних посібників.
Розподіл та збереження засобів навчання і навчального обладнання здійснюються згідно з вимогами навчальних програм за розділами, темами і класами, відповідно до класифікаційних груп, у кабінеті, лабораторному приміщенні за секціями меблів спеціального призначення.
У кабінеті створено тематичну картотеку дидактичних та навчально- методичних матеріалів, навчально-наочних посібників, навчального облад­нання, розподілених за темами та розділами навчальних програм. Картки розміщуються в алфавітному порядку.
У кабінеті є інструкція і журнали інструктажу з техніки безпеки, пожежної безпеки.
Кабінет оснащений:
-  підручниками та навчальними посібниками для кожного учня;
-  фаховими журналами;
-  інформаційними збірниками Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України;
-  бібліотечкою науково-популярної, довідково-інформаційної і мето­дичної літератури;
-  матеріалами передового педагогічного досвіду;
- розробками відкритих уроків та виховних заходів;
- інструкціями для виконання лабораторних і практичних робіт, до­слідів, спостережень, практикуму тощо;







Зміст роботи кабінету
Зміст роботи кабінету хімії відповідає навчальним програмам, підруч­никам, програмам інваріантної та варіативної складової робочого навчаль­ного плану та плану позакласної роботи школи. У кабінеті хімії проводяться уроки, позакласні заходи, факультативи тощо. Це свідчить про комплексну діяльність кабінету хімії.








Немає коментарів:

Дописати коментар